Jeśli nadajesz stale przesyłki zagraniczne, możesz liczyć i masz prawo oczekiwać, atrakcyjnych upustów cenowych. W końcu dostarczasz sporej ilości zleceń operatorowi logistycznemu. A taka paczka do USA nawet kilkanaście złotych tańsza generuje spore oszczędności. Często jednak mimo wysyłania wielu przesyłek miesięcznie lub nawet dziennie, nie stanowisz odpowiedniego partnera do rozmów o zniżkach z żadnym operatorem logistycznym.. Inna jest sytuacja w przypadku współpracy z pośrednikiem kurierskim.

 

Więcej znaczy w tym przypadku lepiej

 

Pośrednik bowiem już wynegocjował z partnerem logistycznym lepsze stawki na transport. Osiągnął to dzięki zrzeszaniu dużej ilości klientów i zaoferowaniu operatorowi od razu masowej ilości. Dla firmy kurierskiej jest to sytuacja korzystna, gdyż obsługa jednego klienta kosztuje mniej niż obsługa kilku klientów. Dla pośrednika jest to sytuacja korzystna, gdyż może w granicach różnicy pomiędzy cenami kupna a sprzedaży poruszać się i zarabiać na swoich klientach. Dobrym pośrednikiem jest zdecydowanie portal pośredniczący w usługach kurierskich.

 

Pozycja klienta również jest bardzo silna

 

Z kolei sam klient, dzięki współpracy z pośrednikiem, otrzymuje u tej samej firmy przewozowej znacznie lepsze warunki cenowe. Tym samym również zyskuje, głównie na cenie usług kurierskich. a zysk liczony jest naprawdę w sporych ilościach. Współpraca z pośrednikiem to dla wielu klientów jedyna opcja umożliwiająca uzyskanie korzystnej zniżki i obniżenie kosztów logistycznych. Do rozmów indywidualnych z przewoźnikiem są bowiem często za mali.